Dwa pomysły na biznes podczas pandemii
Zarabiaj pieniądze podczas kwarantanny. Oto 2 projekty biznesowe, które narodziły się w czasie pandemii i zmieniają dziś rynek.
Pandemia zmusiła wiele udanych przedsięwzięć biznesowych do ogłoszenia bankructwa lub znacznego ograniczenia dążeń do opanowania rynku. Część przedsiębiorców podjęła jednak ryzyko: uruchomili nowy biznes lub radykalnie przeformatowali stary, aby wyjść z kryzysu zwycięsko. Opowiemy o pożytecznych projektach biznesowych, które narodziły się właśnie w odpowiedzi na wymagania pandemii.
Platforma do organizacji koncertów online
Problem: Dla wielu muzyków koncerty były głównym źródłem utrzymania, które stracili z powodu odwołania imprez publicznych. Straty poniosła też większość agencji PR.
Idea: Zespół Doing Great Agency postanowił przenieść wydarzenia do sieci, aby wesprzeć siebie i branżę koncertową. Uruchomili stronę internetową i ogłosili powstanie nowej platformy o nazwie Stay – platformy online do organizowania odwołanych koncertów i festiwali.
Jak to działa: teatry, miejsca koncertów, artyści i organizatorzy konferencji mogą przenieść swoje wydarzenie na telefon komórkowy lub tablet. Stay pomoże w streamingu, promocji występu online i poprosi o 20% zysków. Agencja stworzyła kilka kategorii biletów na wydarzenia muzyczne. Można kupić nie tylko dostęp do transmisji koncertu na żywo, ale także osobiste pozdrowienia od artysty, a także pamiątki z dostawą do domu. Można nawet kupić zapachy – Oh My Rave, Go to Concert i Jump into the Crowd.
Serwisy dostawcze jedzenia
Problem: branża restauracyjna jest jedną z głównych ofiar pandemii. Restauracje, które szybko wprowadzą system dostaw, będą mogły szybciej wrócić do poprzedniego poziomu zysków.
Idea: Restik pomaga restauracjom przyjmować zamówienia online. Każda firma może „otworzyć” swój własny sklep internetowy na stronie projektu i przez dwa tygodnie bezpłatnie testować usługę dostawy.
Jak to działa: twórcy obiecują, że sklep, kawiarnia czy restauracja będą w stanie stworzyć swoją stronę internetową i „wizytówkę” w 15 minut. Następnie restauracja może dodać do witryny najnowszą wersję swojego menu, wysłać link do witryny do swoich klientów, opublikować ją w sieciach społecznościowych i przyjmować zamówienia.
Jeśli nie chcesz angażować się w tak duże projekty, zawsze możesz rozważyć zarobienie na inwestowaniu niewielkich kwot. Wszystko zależy od Ciebie.