BiznesGospodarka

Dwa pomysły na biznes podczas pandemii

Zarabiaj pieniądze podczas kwarantanny. Oto 2 projekty biznesowe, które narodziły się w czasie pandemii i zmieniają dziś rynek.

 

Pandemia zmusiła wiele udanych przedsięwzięć biznesowych do ogłoszenia bankructwa lub znacznego ograniczenia dążeń do opanowania rynku. Część przedsiębiorców podjęła jednak ryzyko: uruchomili nowy biznes lub radykalnie przeformatowali stary, aby wyjść z kryzysu zwycięsko. Opowiemy o pożytecznych projektach biznesowych, które narodziły się właśnie w odpowiedzi na wymagania pandemii.

 

Platforma do organizacji koncertów online

Problem: Dla wielu muzyków koncerty były głównym źródłem utrzymania, które stracili z powodu odwołania imprez publicznych. Straty poniosła też większość agencji PR.

Idea: Zespół Doing Great Agency postanowił przenieść wydarzenia do sieci, aby wesprzeć siebie i branżę koncertową. Uruchomili stronę internetową i ogłosili powstanie nowej platformy o nazwie Stay – platformy online do organizowania odwołanych koncertów i festiwali.

Jak to działa: teatry, miejsca koncertów, artyści i organizatorzy konferencji mogą przenieść swoje wydarzenie na telefon komórkowy lub tablet. Stay pomoże w streamingu, promocji występu online i poprosi o 20% zysków. Agencja stworzyła kilka kategorii biletów na wydarzenia muzyczne. Można kupić nie tylko dostęp do transmisji koncertu na żywo, ale także osobiste pozdrowienia od artysty, a także pamiątki z dostawą do domu. Można nawet kupić zapachy – Oh My Rave, Go to Concert i Jump into the Crowd.

 

Serwisy dostawcze jedzenia

Problem: branża restauracyjna jest jedną z głównych ofiar pandemii. Restauracje, które szybko wprowadzą system dostaw, będą mogły szybciej wrócić do poprzedniego poziomu zysków.

Idea: Restik pomaga restauracjom przyjmować zamówienia online. Każda firma może „otworzyć” swój własny sklep internetowy na stronie projektu i przez dwa tygodnie bezpłatnie testować usługę dostawy.

Jak to działa: twórcy obiecują, że sklep, kawiarnia czy restauracja będą w stanie stworzyć swoją stronę internetową i „wizytówkę” w 15 minut. Następnie restauracja może dodać do witryny najnowszą wersję swojego menu, wysłać link do witryny do swoich klientów, opublikować ją w sieciach społecznościowych i przyjmować zamówienia.

Jeśli nie chcesz angażować się w tak duże projekty, zawsze możesz rozważyć zarobienie na inwestowaniu niewielkich kwot. Wszystko zależy od Ciebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *