Biznes

Tworzenie sklepów internetowych w Poznaniu – najnowsze trendy w e-commerce

Wszyscy jesteśmy w trudnej sytuacji, ponieważ pandemia w mniejszym lub większym stopniu dotknęła każdego z nas. Przede wszystkim zmieniło się podejście do handlu. O ile sklepy stacjonarne liczą straty, o tyle branża e-commerce ma się doskonale. Warto dlatego pomyśleć o tworzeniu sklepów internetowych. A gdzie najlepiej? Proponujemy Poznań. Za chwilę przekonasz się dlaczego.

 

Tworzenie sklepów internetowych w Poznaniu warto rozpocząć z głową. Musisz poznać najnowsze trendy na rynku e-commerce, aby nie pozostać poza konkurencją. Twoim celem jest jej wyprzedzenie. Co jest zatem nowego na rynku, jeśli chodzi o sklepy online?

Nowe trendy na pewnym gruncie, czyli tworzenie sklepów internetowych w Poznaniu

Poznań jest miastem, które może pochwalić się wysokim PKB. Ponadto stolica Wielkopolski stale się rozwija, inwestując w infrastrukturę, przemysł, usługi i gospodarkę. Dzielnice Poznania takie jak: Grunwald, Jeżyce, Nowe Miasto, Stare Miasto, Wilda to Twój obszar działania. Otwierając biznes w branży e-commerce w tym mieście, musisz zastanowić się nad najnowszymi trendami w tym zakresie. A jakie one będą w 2020 roku? Czytaj dalej. 

M-commerce – zakupy na nowych zasadach

Od kilku lat nieustannie obserwujemy, że jednym z trendów e-commerce jest dokonywanie zakupów na urządzeniach mobilnych. Obecnie działania te coraz bardziej się utrwalają. Jest to wynik nowych technologii, które umożliwiają dopasowanie strony sklepu internetowego do smartfona czy tabletu. Wszystko dzieje się za sprawą aplikacji mobilnych. 

Autorska aplikacja sklepu internetowego jest zdecydowanie tym, o czym musisz pomyśleć w 2020 roku. Tu nie chodzi tylko o znane marki z dużych branż i marketpalce’y. Każdy, kto chce zaistnieć w e-commerce w tym roku, powinien mieć swoją aplikację. Dlaczego? Ponieważ internauci coraz więcej czasu spędzają przed swoimi smartfonami, przeglądając oferty sklepów. Ułatw im to zadanie i pozwól się znaleźć. Responsywność to już zdecydowanie za mało. Jeśli chcesz iść z duchem czasu, musisz wiedzieć, jak zachowują się użytkownicy i co zajmuje ich w wolnych chwilach. 

Tworzenie sklepów internetowych a media społecznościowe i marketing

Życie towarzyskie w mediach społecznościowych nigdy nie miało się lepiej. Osoby w wieku 16-24 lat potrafią spędzić tam nawet do 3 godzin. Jeśli chcesz tworzyć sklepy internetowe w Poznaniu, wykorzystaj te informacje. 

Możesz zainwestować w płatne reklamy na Facebooku. To dobry sposób, aby poprowadzić klientów do koszyka zakupowego. Nie pomijaj takich social mediów jak LinkedIn, Twitter czy Pinterest. Do wyboru masz różne typy reklam, nie musisz ograniczać się do jednego rodzaju. Reklamy graficzne zawierają zdjęcie z website click, które przenosi na stronę sklepu. Z kolei reklamy karuzelowe pozwalają na wyświetlanie w jednym poście kilku obrazków, linków, nagłówków. Popularne są także posty sponsorowane i reklamy w formie wideo. 

Dużą rolę odgrywają wypowiedzi eksperckie blogerów lub influencerów, do których użytkownicy mają zaufanie. 

Jakie działania marketingowe podejmiesz? Oczywiście wiele zależy od Twoich możliwości, ale istnieje kilka sprawdzonych sposobów promocji. Bez pozycjonowania ani rusz. Ma ono sprawić, że Twój sklep znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie zadba o linki kierujące do Twojej strony, jej optymalizację, a także treści, które się na niej znajdą. 

Kolejną metodą jest prowadzenie bloga. Dzięki niemu możesz ułatwić wybór wielu klientom poprzez publikowanie artykułów poradnikowych. Wszyscy lubimy, kiedy ktoś nam podpowie i wyjaśni, dlaczego ten produkt, a nie inny będzie dla nas dobry (i dlaczego). 

Nie pomijaj fanpage’a na Facebooku. Sama reklama nie wystarczy – musisz podtrzymywać więzi ze swoimi klientami. Informuj o nowościach, organizuj konkursy i publikuj posty na temat działalności sklepu. Szybko zyskasz fanów. 

A co z newsletterem? Daj swoim klientom możliwość zapisania się do niego. Poinformujesz ich o nowościach, promocjach, rabatach, nowych artykułach na blogu. Twój sklep ma po prostu żyć, gdyż tylko w ten sposób wywołasz ruch na swojej stronie, czyli zwiększysz konwersję.  

Formy płatności za zakupy online w 2020 roku

To punkt newralgiczny. Dostawcy usług płatności elektronicznych coraz bardziej ułatwiają e-sklepom pozyskiwanie nowych klientów. Powstają nowsze i jeszcze szybsze połączenia płatnicze. Co jest na topie? Portfele elektroniczne i płatności odroczone. Szczególnie te ostatnie są atrakcyjne dla klientów. Mogą oni bowiem zapłacić za zakupy po 30 dniach i po upływie tego terminu rozbić płatność na raty. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klientów. Nie czekaj, aż konkurencja zrobi to za Ciebie. 

Marketplace – obecność obowiązkowa

Jeśli tworzysz sklepy internetowe w Poznaniu, nie może Cię zabraknąć w marketplace. Tego typu serwisy oferują bardzo duży zasięg. Dzięki nim możesz konkurować z innymi sklepami z tej samej branży. Obecność w marketplace daje Twoim klientom tak zwany social proof, czyli społeczny dowód słuszności. Zwiększasz zaufanie do swojej marki i zyskujesz nowych klientów. 

Pewnie zastanawiasz się, jak tworzyć sklepy internetowe w Poznaniu, kiedy nie masz pomysłu na biznes? Nie panikuj. Wystarczy przyjrzeć się temu, co stanowi niszę rynkową. Opcji jest wiele. Od ekologicznych akcesoriów gospodarczych poprzez bio kosmetyki do włosów (nie tylko dla kobiet) po zdrową, żywność, smartwatche, zabawki edukacyjne i hulajnogi elektryczne. Oczywiście to tylko propozycje. Piszemy o tym, co przynosi zyski. Ty możesz mieć zupełnie inny pogląd na kwestie sprzedaży. Najlepiej zainwestuj w coś, do czego masz przekonanie i jesteś z tym związany emocjonalnie. Jak wykazały liczne badania, najsławniejsze biznesy w sieci to te, które założono z poczucia misji i prawdziwej pasji.

 

Narzędzia brukarskie chwytaki ręczne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *