Na czym polega optymalizacja strony internetowej?
Optymalizacja strony internetowej ułatwia robotom wyszukiwarki w poruszaniu się po witrynie oraz interpretacji jej zawartości. W ten sposób poprawimy swoją pozycję w rankingu, co przełoży się na większy ruch organiczny. Wprowadzone udogodnienia pozwalają użytkownikom szybko znaleźć przydatne treści. Dzięki temu trafią do nas nowi odbiorcy oraz chętnie będą do nas wracać. Sprawdź, jak pozycjonować stronę www!
Audyt SEO – dlaczego warto go wykonać przed optymalizacją strony internetowej?
Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, optymalizacja strony www pomoże Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Zanim jednak przystąpisz do działania, wykonaj audyt SEO. Możesz go zlecić specjalistom, którzy przeanalizują elementy witryny i działania content marketingowe. Eksperci sprawdzają indeksowanie strony, szybkość ładowania, przekierowania, linkowanie, czy przyjazność adresów URL oraz mnóstwo innych aspektów. Zwracają też m.in. uwagę na strukturę witryny, słowa kluczowe, jakość treści i metadane.
Doświadczona agencja SEO prześledzi też działania konkurencji, a następnie wyciągnie z nich wnioski. Na koniec sporządzi raport, w którym wskaże mocne i słabe strony, a także przedstawi plan działania. Zlecając audyt SEO, można wyeliminować błędy, które utrudniają skuteczne pozycjonowanie. Optymalizacja strony internetowej zajmuje sporo czasu, dlatego warto nawiązać współpracę z doświadczoną agencją specjalizującą się w SEO.
Techniczna optymalizacja strony internetowej – istotne elementy SEO
Proces pozwala robotom wyszukiwarki zrozumieć zawartość witryny, a tym samym lepiej dopasować ją do wyników wyszukiwania. Przede wszystkim należy uporządkować przekierowania i usunąć błędy 404, dzięki czemu poprawimy pozycję w rankingu wyszukiwarki. Optymalizacja strony internetowej uwzględnia też dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Warto zwrócić uwagę, w jaki sposób serwis wyświetla się na smartfonach i tabletach.
Oprócz tego należy zwrócić również uwagę na czas ładowania i wczytywania się strony. Badania pokazują, że spowolnienie witryny o 3 sekundy obniża współczynnik konwersji nawet o 50%. W tym celu powinniśmy zadbać na przykład o poprawność kodu i rozmiar oraz format obrazów. Zwróćmy też uwagę na kolejność ładowania wtyczek i elementów HTML.
Optymalizacja strony www dla wyszukiwarek internetowych zakłada również znalezienie niedziałających lub nieprawidłowych linków zewnętrznych i wewnętrznych. W efekcie niezbędne może okazać się ich usunięcie, przywrócenie lub przekierowanie “martwych” podstron. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, to stwórzmy i zgłośmy do Google mapę witryny.
Metadane a optymalizacja stron internetowych
Jeśli chcemy zwiększyć ruch na stronie, powinniśmy poinformować wyszukiwarkę i użytkowników, co znajduje się na naszej stronie www. W tym celu zadbajmy między innymi o:
- meta title i meta description, czyli znaczniki opisujące zawartość strony internetowej (ułatwiają one indeksację robotom Google, jednocześnie zachęcają użytkowników do zapoznania się z treścią)
- nagłówki H1 i H2 oraz inne
- adresy URL, które powinny być krótkie, logiczne i zrozumiałe oraz przyjazne pod SEO
- atrybuty alt, czyli teksty alternatywne grafiki (w ten sposób informujemy roboty indeksujące, co znajduje się na obrazkach)
Optymalizacja strony internetowej i treści dostosowane pod SEO
Nie tylko technikalia strony www wpływają na widoczność strony. Należy również zadbać o publikowane materiały, czyli: obrazki, multimedia, pliki pdf, filmy, treści, nagłówki, infografiki i inne. Unikaj powielania treści nie tylko w obrębie jednej witryny, lecz także w różnych serwisach. Postaraj się przeredagować lub wzbogać materiały o nowe informacje. Jeśli nie masz takiej możliwości, to przygotuj je od nowa. W przeciwnym razie roboty indeksujące mogą zignorować naszą witrynę.
Optymalizacja strony pod SEO obejmuje też wybór odpowiednich fraz kluczowych, a następnie naturalne wplecenie ich w teksty, nagłówki, metadane i inne zasoby typu grafika lub wideo. Pamiętaj, żeby zachować umiar, w przeciwnym razie zawartość strony www stanie się mało czytelna dla użytkowników. Optymalizacja stron www uwzględnia mnóstwo czynników, dlatego łatwo popełnić błąd. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto skorzystać z pomocy specjalistów od pozycjonowania i doświadczonych agencji SEO.